Blogger tarafından desteklenmektedir.

1 Temmuz 2011 Cuma

Çatı Havalandırma

Çatı katmanları arasına ulaşan su buharını (yoğuşma) çatıdan atmak ve ısı yalıtım katmanlarının verimli olarak çalışmasını sağlamak amacıyla çatı kaplama malzemesi ile su yalıtım katmanı arasında sağlıklı, sürekli ve etkin bir havalandırma sağlanmalıdır. Oluşturulan hava sirkülâs-yonu ile yaz aylarında kiremit altında oluşan ısınmış durağan hava kütlesinin dışarı atılarak, çatı altında serin bir alan yaratılması, kışın ısı kaybı yaratılmadan bina içindeki nemin ve buharın kontrollü bir şekilde dışarı atılarak, çatı örtüsü üzerindeki kar/donun doğal ve dengeli erimesinin sağlanır.
Havalandırmanın sağladığı faydalar

Kaplama malzemesi ile su yalıtım malzemesi arasında havalandırma olmadığı durumda, yaz aylarında, çatı kaplama malzemesi ile su yalıtım malzemesi arasındaki durağan hava, güneşin ışınları nedeniyle aşırı ısınır. Çoğu zaman kaplama malzemesinin yüzey sıcaklığı ve altında bulunan durağan havanın sıcaklığı, dış ortam hava sıcaklığından daha yüksek olur. Çatı kaplama malzemesi ile su yalıtım malzemesi arasında havalandırma olduğu durumda ise, saçaklardan hava tabakasına gelen hava akımı ısınarak yükselir ve mahya boyunca düzenlenen deliklerden tahliye olur. 

Böylece çatı kaplama malzemesi altında varolan ısınmış durağan hava dışarı atılmış olur.Ayrıca, yağmur nedeniyle su yalıtım malzemesi üzerinde birikmiş suların buharlaşması sonucu oluşan su buharı da dış ortama atılarak, ortamın kuru kalması sağlanmış olur. Kış aylarında ise, hava sirkülasyonu, çatı kaplaması üzerinde biriken karın doğal ve eşit bir şekilde erimesini sağlar. Böylece saçaklarda buzlanma oluşumu önlenmiş olur.


1 yorum:

Konya Web Tasarım dedi ki...

Çatı havalandırma hakkında paylaştığınız konu için teşekkürler.

Yorum Gönder

 
izolasyon izmir - Teras izolasyonu